Tuesday, October 25, 2011

Jahapp

Tisdag.

Det var några dagar sen och det har varit en händelserik och lite hektisk helg med väldigt lite sömn. Bagerijobb och Stockholmsresa :) => lite sliten.
Ny vecka men det känns som att den förra och den här smälte ihop lite grann.
Imorgon och torsdag har jag inga lektioner men däremot ska jag jobba i kassan på bageriet (är i kallskänken annars på lördagar) så det kan bli spännande.

Känns som att jag fyller all ledig tid med nånting arbetssamt... inte för att vara bitter, det är ju bra egentligen. Antingen är det skoljobb + efterarbete + förbereda nästa lektion eller så är det bagerijobb eller så är det masterstudier och hemtenta och grejer.

Men vad ska man göra då när man inte vet vad man vill?
1. Jo, antingen gör man ingenting.
2. Eller så gör man så mycket man bara kan för att försöka hitta vad man vill.
Vilket tror ni jag satsar på? :)

Viktigt är dock att veta sina gränser och lyssna på kroppen och hjärtat.
Jag försöker göra det också men det kan glömmas bort i allt kaos.
Ibland känns nog faktiskt alternativ ett ganska lockande...

Det är inte ultimat men det är helt okej.

No comments: