Monday, May 25, 2009

Separationsångest


Det börjar bli allt för verkligt nu att den här terminen snart är slut och visst är det underbart!
men samtidigt får jag en jobbig känsla av saknad när man ska flytta hem.
Dansgruppen hade just ett möte inför hösten och ny ordförande skulle väljas, kändes jätteskumt att A-K inte skulle fortsätta, hon är ju Ledaren med stort L liksom..

Och på mindfulnesskursen hade vi nästsista träffen idag, sista veckouppgiften.
Separationsångesten smyger sig på men man får väl se det som slutet på ännu ett underbart kapitel och början på ett nytt helt enkelt.
Fast helt enkelt är det ju inte.

På mötet diskuterade vi ett stort projekt som kommer dra igång i höst, jag berättar väl mer om det sen men det handlar om Värmlands nations 350-årsjubileum nästa år och Shakespeare bland annat.
Så nu har jag ett manus att läsa tills på onsdag.

Men först: öl och tekken hos Jörgen

3 comments:

Linda. said...

Jag känner igen mig med separationsångesten. Men som du sa, man får se de som ett nytt kapitel helt enkelt ^^,

Anonymous said...

Du.. separationsångest är bra, så länge man skiljs FRÅN ngt bra TILL ngt bra och förhoppningsvis ännu lite bättre tider: D



Systra

susanna said...

oooh tekken. ooh