Sunday, May 24, 2009

Seg som brownies


Igår var det en lång dag!
Upp kl 6:30am = 5:30 svensk tid och åkte viking till Täby C med mam och syskon.
Det var jättekul och på tre timmar typ gjorde jag av med 1000 kr på bl.a skor, jeansleggings och en skjorta.. Dyra kläder men ack så faboulus ^^

Sen kl 15:00 åkte jag och S iväg mot Uppsala, vårbalen började kl 17.
Hann bara hämta klänningen och danskläderna och så iväg till Rebecka och fixa sig.
Håret blev lite akutuppsättning men skitsnyggt ändå med lite lockar.

Vi skippade fördrinken och drog direkt till Norrlands nation och förberedde oss för dansen.
Uppträdandet gick helt okej förutom att ljud och ljuskillen hade noll koll.

Vi fick ingen förrätt eftersom de hade hunnit duka bort den innan vi uppträdde *morr* men S sa att den inte var så god iaf.

Kvällens meny såg ut såhär:

Förrätt: Kall nässelsoppa serverad med västerbottenostflarn

Varmrätt: Varmrökt lax med ärtskott och en citrusvinägrett

Efterrätt: Knäckig mandelbotten med svarta vinbär och kanel

Efter middagen blev det styrdans och fest men jag började bli riktigt seg.
Jag kämpade på ändå för S skull men kl 3:00 gav jag mig och det gjorde S också så vi for hem.
Och idag känns det ju att man varit vaken 23 timmar i sträck, uuuj ingenting för Eve.

Jag fick ett plötsligt sug att baka brownies just men min huvudvärk jobbar emot så vi får se vad det blir.
Trevlig söndag.

1 comment:

Anonymous said...

Hoppas ni hade kul trots din VÄLDIGT tidig morgon. Vi sprang, och då menar jag sprang och letade klänning till 16.50. Jag gick slutligen och köpte den svindyra klänningen på Jackie. Idag är jag pank och nöjd. Oyeah hittade och lite nice stoff på slutet; jeans och hood och vad det nu var... Vi hörs o ses o pratas vid sen.


Kramar Systra dii