Monday, May 4, 2009

Mindful i regnet


Idag var jag på sista delen av mindfulnesskursen.
Det var omvälvande med tårar och en blind promenad i regnet.
Rätt häftigt faktiskt, vi skulle blunda och turvis leda varandra genom en park och så började det regna och då skulle vi känna efter hur det kändes men bara fortsätta att gå runt.
Efter 20 min kan jag meddela att man var väldigt blöt och kall men det var en häftig grej ändå för allt man doftade och hörde var väldigt tydligt och man kände exakt hur man blev blötare och blötare (hoppas jag slipper bli förkyld).

Nu sitter jag ensam och försöker underhålla mig för S är och pluggar till tenta hos en polare.

Om någon är nyfiken och vill kika mer på mindfulness kan ni läsa lite mer om vad hon som leder själv skriver.
Hon heter Ann-Louise och HÄR är hennes blogg.
Hon är en väldigt skön människa som verkar ha koll på sig själv.

No comments: