Thursday, January 12, 2012

Utmaning

Har åkt kryssningsbåt till Stockholm för att sedan åka till Uppsala. Det var ju... trevligt! NOT.
Gåbben i kafeterian sjöng falskt, barnrumpor och flottiga föräldrar, blev trakasserade av fyllon, dyr o. äcklig mat... ja, vad kan man säga. Det var en utmaning.

Men en annan utmaning som både Anna och Jonna har gjort tänkte jag också göra:

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Jag var 14, hade börjat 7:an och var väl fortfarande ganska hoppfull inför framtiden :P Nä, men man var väl lite kär och galen och allmänt liten plutt.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För ganska exakt ett år sedan så tog jag min filosofie kandidat examen (inte fy skam inte) och bestämde mig för att plugga vidare en termin ensam i Uppsala.
Jag sitter faktiskt i Uppsala och skriver detta så det är ju lite nostalgi.

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Dillchips!
Vanliga chips
Popcorn
Vindruvor
räknas bullar? ^^

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
The Ark - It takes a fool to remain sane
Backstreet boys - Everybody
Typ alla avril lavigne, linkin park och simple plan låtar ^^

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR?
Köpa hus
Köpa bil
Betala bort mina föräldrars lån
Bil till brorsan och syrran me för den delen ^^ cars for everyone! hybrid skulle det vara.
Resa
Jag kan nog komma på hur mycket som helst men vi stannar där och håller i verkligheten istället.

6) FEM DÅLIGA VANOR?
Kan stressa upp mig ganska lätt
vilket leder till kort stubin ibland
Är ibland lite för blyg och tillbakadragen för min egen smak
För mycket kakor och bullar
Väldigt rädd för att misslyckas

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA?
Umgås med mina vänner och min familj ♥
Vara spontan och busig
Dansa!
Planera och lyckas
Vara ute på sommaren och bara njuta av tillvaron

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA?
Hm.. jag kan nog nästan få för mig att klä mig i vad som helst men haremsbyxor har jag lite svårt med, crocs och byxor som är väldigt tajta vid fotknölarna
Det ska vara bekvämt och snyggt! sen kan det vara lite vadsomhelst.

9) FEM FAVORITLEKSAKER?
Datorn
Simon
Kissorna
Lillasyster
Mp3
(jag har nog inte så mycket materiella leksaker)

10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Den som känner sig manad

No comments: