Monday, January 9, 2012

Magen, hjärtat och jag

Det är inte lätt att veta åt vilket håll man ska gå om alla håll är en chansning.

Då var det dags igen att börja leva "som vanligt" efter julen och nyår men vad är som vanligt egentligen? Det är nog inget vanligt med min tillvaro just nu, jag försöker bara få den att gå ihop och ibland känns det som att gräva en grop som någon annan fyller samtidigt. Man har dåligt samvete på alla ställen för att man alltid borde vara någon annanstans och man känner sig inte välkommen någonstans.

Jag bröt ihop lite igår när allt kändes så svårt, komplicerat, dyrt och jobbigt men nu är jag tillbaka igen... tror jag.
Man kanske behöver en break-down ibland för att hitta sisun som finlandssvenskarna pratar om, lite jävlar anamma. Jag tror jag har hittat det nu och kanske en magkatarr som bonus.
Det är ju bara att köra på det man vill göra och tro på att man fixar det!
Men det skulle ibland vara skönt att bli av med den där brännande känslan att det här kommer gå åt helvete, rädslan för att välja fel. Ibland skulle det vara skönt att bara köra...

Jag ska öva på det, starting now.

I helgen blir det kryssning till Stockholm för att sen åka till Uppsala på föreläsning och kursstart - heja mig!

No comments: