Thursday, January 5, 2012

Djupa funderingar på en torsdag

Var in på min internetbank en sväng ikväll för att kika hur det står till, blev positivt överraskad eftersom jag fått studiestöd ^^ Sen kom jag på att jag är ledig imorgon OCH i helgen, vilket jag inte varit på evigheter... najs!

Sen började jag fundera på varför man jobbar som en dåre för dom där pengarna... eller dom där studiepoängen för den delen. Vad betyder dom för mig?

Vad är det egentligen som betyder något för mig?

Svaret är egentligen så enkelt men ändå så svårt att se ibland, eftersom pengarna skymmer sikten. Det som betyder något är förstås människorna som befolkar mitt hjärta (för att vara lite romantiserad), det är dom som betyder något. Pengar är bara ett medel för att få mat på bordet och kläder på kroppen. Man blir manisk av pengar, men man blir lycklig av människor, natur och djur.

Å med den tanken säger jag gonatt och tar sovmorgon imorgon ^^

No comments: