Friday, April 9, 2010

In-independent

Jag är dependent helt enkelt.

Jag förstår inte hur folk kan bo själva alltså, jag förstår det bara inte. Jag blir knäpp.
Simon har åkt till Åland över helgen och jag är här.

Jag hatar att vara ensam.
Tänk om jag skadar mig och måste till sjukhuset, då finns ingen här... såna tankar snurrar i huvudet.
Men visst är det lite skönt att vara själv? säger folk.
Nej, säger jag. Kanske nån timme eller så ja, men inte flera dagar.
Att gå och lägga sig själv är värst.

What's my age again, jag vet.
Dags att sluta pallra, men jag tycker fortfarande inte om det... så det så.

I böckerna jag läser står det att den moderna människan är rädd för att spendera tid med sig själv och sina tankar, därför sitter vi ständigt med ett informationsflöde runt oss (tv, radio, mobil, dator, musik, vänner, shopping) och det kanske ligger nånting i det.
Det handlar nog om vanan tror jag. Jag är van att ha människor i min närhet (åtminstone en) och därför är det jobbigt att vara bara med mig.

Nu kommer jag faktiskt inte vara ensam hela helgen. Inte alls egentligen eftersom vi har träningshelg med dansgruppen så det ska dansas från morgon till kväll både lördag och söndag.
Men ändå.

3 comments:

Anonymous said...

Detta inlägg, min kära syster, kommer jag att påminna dig om då du kommer hem till holmen och vårt lilla hem. Då det är en olaglig decibel nivå i huset och 24,6 grader varmt i köket och du sakta försvinner ut ur rummet för att få vara SJÄLV^^

Ha en bra helg ; )

Systra

Hulda said...

Tack för att du påminner mig, nu känns det lite bättre ^^ hehe

fröken nordas said...

jag älskar älskar ÄLSKAR att vara med mig själv (men omväxling förnöjer givetvis)