Tuesday, April 20, 2010

Dagens goda

Imorse fick jag mail med erbjudande om ännu ett sommarjobb, så nu har jag alltså alternativ mitt i allt efter att ha väntat och svettats nervöst sedan januari, just typiskt!

Blev allmänt stressad av det och var lite irriterad i bilen på vägen till skolan. Då får jag syn på en kille som tokspringer (älgar, på åländska) till bussen och bussen väntar lite så han hinner nog, tänkte jag.. just då tappar han nycklarna stackarn och måste vända och plocka upp dom - precis då åker bussen iväg.

En våg av empati sköljde över mig och simon och vi erbjöd honom skjuts till skolan, även om detta innebar att vi själva skulle bli sena. Han blev jätteglad! och på vägen fick vi sen veta att han hette Alan, var utbytesstudent från San Francisco och pluggade media och finansiering.
Det var väl snällt ändå! =D
Å det piggade verkligen upp min dag. Det är roligt att hjälpa folk!

Nu sitter jag hemma och är allmänt trött, blir nog soffans varma famn och tv:ns gemytliga sällskap ikväll ^^

1 comment:

Anonymous said...

Faan vad ni e goa penntroll ni iaf.

puss på näsan på er.

systra