Thursday, March 11, 2010

Jobb å jobb å jobb

Sitter här med mina sommarjobbsansökningar.. det går trögt!
Det är nästan så man börjar tro att man har något fel, min cv kanske är dålig, jag kanske är ful eller låter läskig i telefon.. varför vill ingen anställa mig?
Ge mig ett sommarjobb nu!
Jag är faktiskt väldigt snäll och duktig så det så...

Okej, nog med självömkan idag.

Såhär har det gått hittills:
skickade mail: 23 st
negativt svar: 6 st
inget svar: 9 st
intervju: 3 st
väntar på svar från som såna jag haft kontakt med: 3 st
samtal: 10 kanske, tappat räkningen där
känns lite sådär..

Sen har man ju plugget som bråkar också.
Nån som kan svara på detta:

Ett företag överväger att leasa en maskin. Den årliga leasingavgiften uppgår till 300 tkr och betalas i förskott i början av varje år. Leasingkontraktet löper på tre år och i slutet av det tredje året måste vårt företag köpa den begagnade maskinen för 70 tkr. Vad är det sammanlagda värdet idag av de betalningar som leasingkontraktet orsakar om företagets kalkylränta är 8 %?

Jag håller på att räknar mig knäpp på denna alltså.

Ikväll åker jag hem till mamma och gänget, det kan behövas ibland.

No comments: