Tuesday, January 13, 2009

Tjugonda knut sopas julen ut!!

Gosh vad jag tyckte om utsopardagen när jag var liten :)
Jag menar, det måste ju vara alla ungars dröm att kunna gå från dörr till dörr, utklädd dessutom så ingen vet vem man är, å säga: Tjugondaknut sopas julen ut! likt en ramsa å vips så har man en väska FULL me godis - ja menar hallå liksom :)

Å ibland måsta man t.o.m gå hem å TÖMMA för att väskan var full.
Så jäkla kul grej, vårt eget lilla påhitt. Amerikanarna har sitt "trick or treat" å vi har vårt tjugondaknut men jag tror inte att svenskarna har det.. Dom klär väl ut sig till påskkärringar på påsken dom väl? eller nåt.

Plötsligt fick jag ett sug efter fastlagsbullar men nu ska vi inte ha alltför bråttom *även om de faktiskt säljer dom redan*

Nåja, lugn dag idag. Sånt gillar vi.

2 comments:

Linda. said...

här på finn-sidan har dom heller inte en aning om va de är... Hmm, kan ju inte va en åländsk tradition..? eller? :D

Anonymous said...

Vi hade HELA 18 stycken hemlösa ungar som sprang här..



Systra o moor din.