Saturday, January 9, 2010

Lördag


Jag har varit på väldigt dåligt humör sen jag kom tillbaka till Uppsala..
Jag är ofta det i början på ny termin. Jag tror det beror på ångesten man känner av att inget har börjat och man känner sig redan efter.. man vet liksom inte hur man ska hinna med allt eller hur man ska lägga upp det för att ens försöka.

Det är väldigt svårt att känna sig motiverad just nu.
Man känner sig instängd i ett hörn och man vill bara gå tillbaka till jullovet...
Dessutom är det sanslöst jä*la kallt ute och inte mycket bättre inomhus, sitter just nu med två par byxor, två par sockor + tofflor, två tröjor + en stickad tjock kofta och på det en stickad filt och jag har fortfarande kallt... hmpf säger jag bara.

Det jag skulle vilja göra idag är ha mitt eget hemmaspa med inpackning och ansiktsmask + allmänt mys men NÄ det känns ganska omöjligt i denna kyla.
Funderar på att plugga men fört måste jag leta upp fingervantar så jag kan hålla i boken utan att frysa.
Vi ringde killarna som har hand om lägenheterna och han var och kollade våra element. Allt stämde förutom att våra gardiner inte får hänga för termostaten - ooookej, det är panelgardiner och det här är 2010, det borde funka på nåt annat sätt.. väldigt fult med korta gardiner men nu får det bli så. Hoppas det funkar så vi får en grad varmare iaf (hade 17 grader när vi vaknade idag)..

Gå ut kan man ju glömma för det tar ju för tusan ont att gå ut nu, -19 grader!

Får nog sitta här å vänta på våren helt enkelt ( jag sa ju att jag var på dåligt humör).

3 comments:

Anonymous said...

Dåligt humör.... No shit^^ Hännan är det hett. ( kan bero på matlagning/baknig som ständigt äger rum i vårat kök) but I don`t mind^^


När ska du komma hem till varmare bredgrader igen dåe... !?


Systra

Hulda said...

Vet inte.. beror på när mommo ska ha kalas å så. Simon kommer få sin nya dator snart också så då kommer vi hem och hämtar den samtidigt.

Anonymous said...

Öm. jag förstod att det skulle go down nu på fredag. så hepp hepp hemåt^^


Systra