Sunday, January 31, 2010

Living on the edge

Det jobbiga med min tajta många-bollar-i-luften-livsstil just är att brakar en grej så brakar allt...
I höstas hade jag tur och det höll rätt bra, nu har det redan börjat braka;
jag fattar ingenting i ekonomin - jag blir frustrerad - jag får ont i magen - jag kan inte koncentrera mig - jag blir ledsen - jag blir arg - jag vill hem till mamma och skita i allt...

Där är jag alltså idag.
Det gäller att ta sig ur spiralen och bli lite glad istället och maila till lärarna och be om hjälp och hoppas att de svarar, så det har jag gjort nu.

"Man måste våga leva lite farligt ibland" som dom säger i mästerdetektiven Blomqvist.

Igår var iaf en händelserik och skojig dag.
Medan jag var hos Fia hyrde Simon en släpvagn och åkte till tjejen som skänkte bort grejer inför sin flytt till USA och hämtade en massa grejer som vi såg förut men inte fick med bl.a:

- en liten soffa (IKEA 995kr)
- ett stort skrivbord (150cmX70cm)
- en skrivbordsstol
- två stora MIO-mattor
- en helt ny resväska
- hantlar+vikter
- en gitarr
- två smala bokhyllor
- en betjänt till sovrummet (en grej man hänger kläder på)
- massa presentsnören (random)
- afrikansk pilbåge + pilar
- två taklampor med fyra spotar
och vad det nu var till

en massa häftiga saker som egentligen är värda massa pengar som vi bara fick =)
man tackar och bockar!

Senare på kvällen åkte vi på fest till Jossan och det var en liten lägenhet och mycket folk. Men finns det hjärterum så.. :P
Kl 12 åkte dom på krog men kvällen slutade inte där, vi bestämde oss för att rackla lite till så vi kom hem vid 03:00. Kul dag!

3 comments:

Anonymous said...

Detta e en utten dag Nils-Eik^^


Dodetot bobloliror nonogog bobrora igogenon.

SYstra

Hulda said...

Hehe, rövarspråk, det tog en stund innan jag såg vad det stod :)
Jo, detta e en utten dag men man måste väl ha såna också så man märker när det är en toppen dag sen ^^

madelene said...

Just call Fredrik ;)