Thursday, December 17, 2009

Min dag - skratta eller gråta?

Idag är en SÅN DÄR dag då allt går på skit. Och egentligen började det redan igår.
Om jag tar det från början:

Vi var på julfest med klassen igår och av någon outgrundlig anledning blev jag övertalad att cykla så jag klädde på mig massa kläder som jag sedan lämnade hos tjejen som hade förfest samt mina vinterskor. När jag skulle låsa upp cykeln gick cykelnyckeln av. Efter kokande vatten och en del svordomar kom vi iväg.

Kul fest och så men imorse vaknade jag otroligt sliten med kläderna och sminket kvar.
Skulle laga ciabattabröd i ugn till frukost - äggklockan ringde aldrig (fast jag ställt den) - det blev bränt.
Jag duschade och gjorde mig i ordning för att åka till skolan och träffa ekonomigruppen som vi bestämt i måndags. Jag går ut till bilen och den är full med is.
Börjar skrapa rutorna - skrapan går av.
Jaja, tänkte jag och fortsatte skrapa med halva skrapan. Satte mig i bilen efter en brottningsmatch med dörren och tänker; tusan va saker ska gå segt.
Jag vrider om nyckeln... och inget händer... jag testar igen och bilen brummar skrattande åt mig och dör igen. Jag tar upp telefonen för att ringa S så att han kommer ut och hjälper mig - då säger tanten i luren att: Du har för lite pengar på ditt kontantkort...
HÄR börjar jag tröttna.

Jag går och hämtar S och vi hittar ingen människa alls på parkeringen, förutom en liten plogbil och vi försöker dra igång bilen med ett rep - repet går av.
Jag fryser och ska gå in efter mer kläder + ringa gruppen. När jag kommer in slår det mig att mina ytterbyxor och vinterskor är hos Fia (hon som hade förfest) och tanten i luren säger samma sak igen fast nu låter det nästan retsamt i tonen: Du har för lite pengar... Jag vet, tänker jag och går ut med en mössa till S och lånar hans telefon. Ringer gruppen. Går tillbaka in och sätter mig i soffan.. nu sitter jag här och väntar på att en klasskompis med bil ska bli nykter och komma hit och starta bilen.

Så kan en vanlig torsdag se ut. Och det är bara början på dagen.
Håller tummarna att den slutar bättre än den börja.

No comments: