Wednesday, December 30, 2009

En nyårslista

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Man gör väl något nytt hela tiden! Men jag började en helt ny kurs och läste dessutom dubbelt. Sen åkte jag tåg för första gången också.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Det gjorde jag faktiskt.. delvis. Jag lovade att försöka stressa mindre och det har jag faktiskt lyckats med.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Jo ^^
4. Dog någon som stod dig nära? Tyvärr rätt många, 2009 har varit ett dödligt år för många nära i vår släkt + flera kändisar jag gillar ex. Min älskade katt Pysen, min mormors bror, min kusins farmor och så stora som Michael Jackson, Brittany Murphy och Heath Ledger. May they all rest in peace.
5. Vilka länder besökte du? Det är nog bara Sverige det tyvärr.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Inte vad jag kan komma på.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 090909 var ju ganska coolt men annars vet jag väl inte. Alla dagar är väl speciella på sitt sätt.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag läste dubbelt men även under vårterminen - helt enkelt att jag klarat av mina studier och samtidigt mått bättre.
9. Största misstaget? Hm.. Man ska inte ångra saker man gör för man lär sig alltid något.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Vissa dagar har jag velat krypa under täcket och försvinna för att jag haft så ont och mått så dåligt men för det mesta har jag mått okej.
11. Bästa köpet? Oj, öhm.. det handlas inte så mycket i min vardag nuförtiden så.. mina uggs är väldigt bra att ha.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder helt klart (efter hyra och mat då) älskar nya kläder!
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Det finns så mycket som gjorde mig glad i år men många gånger hade nog Simon något med saken att göra ^^ *love* Det är ganska svårt att peka ut något speciellt. När man känner att människor gillar ens närvaro, då blir jag glad!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Parappapapapaapapapapaapa helt klart och Lady Gaga blev stor i år m.fl.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare! Jag har varit så jäkla glad och nöjd för det mesta!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tagit för mig mer av livet, hur klyschigt det än låter. Vågat mer.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Låtit den stressade neggo-sidan av mig ta över vissa situationer.
18. Hur tillbringade du julen? Med min familj och nära släkt
19. Blev du kär i år? Man blir ju lite kär när han gör som jag vill haha eller städar utan att jag säger till först.. eller när han spelar gitarr :P
20. Favoritprogram på TV? How I met your mother, Flashforward, Idol, Scrubs m.m.
21. Bästa boken du läste i år? Nextopia av Micael Dahlén
22. Största musikaliska upptäckten? Stabilo for sure.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Kärlek, en födelsedag hemma och underbart väder ^^ och god tårta.
25. Något du önskade dig men inte fick? Inte vad jag vet.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Tårtkalas hemma på ön.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? En resa kanske eller något annat spännande.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Väldigt rockig med piratinfluenser :P relativt svart måste man väl säga.
29. Vad fick dig att må bra? Simon <3 style="font-weight: bold;">30. Vilken kändis var du mest sugen på? Johnny Depp :P, inte på ett uj-han-är-ju-40-sätt utan han är en skitbra skådespelare och jag vill se alla hans filmer.
31. Vem saknade du? Sanna.. ia.. och pysen..
32. De bästa nya människorna du träffade? Jag har träffat så många fina människor i år, speciellt min hållbar utveckling-klass <3 onblur="try {parent.deselectBloggerImageGracefully();} catch(e) {}" href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj4g8xbMLejQ47jvDJsWr9OqH7fZqvsjdRoDf4PQx_k9SCi8MDBlMTWjU71KZM8SAbC5_blOBRg42aOUU6eDc2uEEL9i-hgYJyE9YcGJqkcaclYoa19DpmgKoUIa6LCr4ErWKSkVcDEBYnw/s1600-h/skumpa.jpg">

2 comments:

Sanna said...

naaaw sakna du mig (:

Hulda said...

De är väl klart ^^ ibland skulle man behöva nån som vet vad man menar när alla tycker att man är flummig. Nån som vet hur man tänker liksom :) Du bruka liksom vara den personen.