Tuesday, July 24, 2007

Wayne Dyer

When you change the way you look at things,
the things you look at change.
..........
Wayne W. Dyer, Ph.D., is an internationally renowned author and speaker in the field of self-development. He’s the author of 29 books, has created many audio programs and videos. Dr. Dyer is affectionately called the "father of motivation" by his fans. Despite his childhood spent in orphanages and foster homes, Dr. Dyer has overcome many obstacles to make his dreams come true. Today he spends much of his time showing others how to do the same.
..........
Jag blev tipsad av en kompis att lyssna på Wayne Dyer och jag var lite skeptisk först men han har faktiskt en poäng i det han säger. Nu har ju jag bara lyssnat på ett kapitel men.. det kapitlet handlade om bl.a. vår attityd till olika saker som t.ex. sömn.
När man ligger och ska försöka sova och tänker på hur mycket klockan är så är det svårt att somna. Och man räknar hur många timmar man kommer få sova och blir ännu mer stressad över hur trött man kommer va imorgon. Sen när man vaknar på morgonen börjar man räkna bakåt och tänker: hjälp va lite jag har sovit, jag kommer va jättetrött idag och då blir man det. Dyer menar att om du inte tänker så blir du inte lika trött. Det låter ju som en självklarhet men testa.. det är inte så lätt som man tror att ändra tankesätt.
Det jag gillar med att lyssna på honom är faktiskt att han är motiverande, han får en att tro att man klarar av mer än man tror.
Trevligt med lite motivation nu när vädret är så grått.

No comments: