Monday, July 23, 2007

Aggression

- In psychology and other social and behavioral sciences, aggression refers to behavior that is intended to cause harm or pain. Aggression can be either physical or verbal, and behavior is classified as aggression even if it does not actually succeed in causing harm or pain.
Igår var jag på the ark konsert och stod nästan längst fram. Då var det en hjfd kärring som var så fgjrtj hdgrewq och stod och var cp. Applåderade i mitt hår och knyffades och klaga och tyckte att alla som hoppade borde gå längre bak. VARFÖR i hela helvete stod hon där framme och tjura när hon inte klarade av det. Till på det så stod den person som jag ogillar mest på den här holmen typ en meter ifrån mig.. VARFÖR måste hon stå just där när det finns hundratals kvadratmeter att stå på, det var nästan som om hon bad om stryk..

Aggression, ett intressant fenomen. Jag är i grunden ingen aggressiv människa men när det brister så brister det duktigt. Är det något som känns fel eller orättvist då visar jag att jag tycker det.
Sen gäller det bara att hitta rätt sätt att bli av med aggressionen, för hur skönt det än skulle vara att gå fram och nita den jä*eln så är det inte så snällt.
Exempel på avreagerande metoder:
Spotta på ett träd
Lyssna på arg musik
Slå i väggen (dock inte så bra för handen)
Motionera - springa, träna, hoppa..
hur man än gör så är det en lättnad att bli av med den sen, för aggression är inget man ska gå och bära på, det blir tungt i längden.

No comments: