Thursday, July 5, 2007

Vädernojja


Tänk va man kan vara besatt av vädret. Det första jag gör när jag kommer på jobb varje morgon (efter jag läst alla bloggar och kollat aftonbladet förstås) är kollar femdygnsprognosen, på flera olika sidor så jag kan jämföra och som alltid ändrar. Å så blir man frustrerad - Igår visade den ju sol på lördag och nu regn, vaihelvete - Vädret har dessutom blivit ett huvudsakligt samtalsämne här på jobb och det är ju tragiskt att man inte har vettigare saker att diskutera.

Man kan ju inte påverka vädret hur mycket man än skulle vilja. Egentligen borde man ju bara vänta och se vad det blir för väder men det är ju skitsvårt. Jag tycker iaf att det regnar alldeles för mycket. Sen blir det nästan panikartat när solen tittar fram, man måste liksom ta vara på varenda sekund av solsken för snart är den borta igen. Å det är ju inte så avslappnat sätt att spendera sommaren, det är nog därifrån vädernojjan kommer...

Från och med nu ska jag försöka att inte vara så vädernojjig (bara lite).

No comments: