Thursday, July 5, 2007

Tänk...

va olika liv vi lever. Är det inte ganska intressant? Jag tycker det. Jag blev att fundera på människorna jag jobbar med t.ex. Vissa har just bildat familj och flyttat in i ett eget hus, andra har sömnproblem och barnbarn, en tredje är några år äldre än mig och verkar väldigt osäker på sig själv. Sen har vi en sur tant som verkar missnöjd med sitt liv och tar ut det över arbetskamraterna. Och alla jobbar vi här. Hm.. så kan det gå. Men man kan lära sig väldigt mycket genom att höra deras historier, lyssna på andra människor.
En annan grej som slog mig:
Har du någonsin velat vara någon annan för en dag? Jag tror att dom flesta har tänkt tanken.
Men tänkt då också på att alla har sina problem, dom kanske inte syns utåt men dom finns där, ingen är perfekt, hur perfekt det än ser ut på ytan. Tänk på det.

No comments: