Wednesday, July 4, 2007

Sommarlovsmorgon

Imorse när jag steg ut genom dörren tittade jag direkt upp på himmelen för att se vad det kommer bli för väder och molnen var vita och hade börjat spricka upp, i sprickorna kunde man skymta solen. Härlig början på dagen - förutom att jag var på väg på jobb.. igen.
Då slog det mig; tänk när man var liten och ledig hela sommaren - ååh - men vad gjorde man då egentligen?
Det enda jag minns i princip är att jag brukade vakna och titta på sommarlovsmorgon, sen packade man ihop och drog iväg till hammarland och simma och greja hela dagen (inga alger och ingen tidspress). Men det var ändå en hel del år sen man var ledig (5 för att va exakt). En sak som är säkert är att det måste ha varit skönt men det tänkte man inte på då för då var det en självklarhet...
Nuförtiden har man blivit gammal och lever bara för helgerna. Sen när helgen kommer är man ändå för trött för att göra nåt iaf. Usch va gammal jag låter - Nä! nu slutar vi med det här och blir barn igen.

No comments: