Sunday, July 1, 2012

Lite blandat

En helg med besynnerligt väder. Regn och sol om vartannat.
I fredags åkte jag runt och hjälpte till att förbereda en svensexa och det tog typ hela kvällen.
Igår var det lördag och eftersom S var i Sverige på svensexa har jag varit hemma hos mina föräldrar hela helgen. Först var det dansträning, sen var jag barnvakt + städade. Idag har jag tagit vara på solen och satt ute en stund efter frukost, lyssnade på musik och solade + läste livsstilstidningar. Sååå skönt med sol!
Sen fick det vara slut på latandet så jag började tvätta kläder. 3 maskiner blev det. Däremellan hjälpte jag mor att klippa diverse buskar, sätta upp myggnät för dörren och handla med pappa. Sen grillade lillebror middag och mamma, lillesyster och jag åkte och köpte glass till efterrätt. Ett tips är att åka till kiosken vid Citylivs - Ålands största bollar ^^ Så nu är jag mätt på riktigt!

Härlig helg hemma med la familia. Ibland känns det som att man inte hinner ses och prata om allt som händer i tillvaron så det känns skönt när man verkligen hinner va hemma och hänga en helg.

Imorgon dags för jobb igen och på kvällen börjar det riktiga repet inför showen på onsdag.

No comments: