Monday, July 30, 2012

AJ!

Imorgon ska vi till Italien! Wäää!

Så igår kväll var jag hemma hos mina päron - letade väska och börja packa.
När man reser vill man ju gärna se bra ut och speciellt när man ska träffa gamla vänner som man inte sett på år så vi skulle slinga mitt hår. Då ringer telefonen och mamma fortsätter med att pensla medel när plötsligt jag får en stor droppe medel rakt i ögat. Först fattar man ju inte vad det är så instinktivt blinkar jag och har nu alltså ögat fullt med frätande blekningsmedel. Jag skriker och snubblar mig fram till handfatet och börjar skölja men mascaran hjälper inte direkt. Jag sköljer och sköjler och sköljer men smärtan var fan olidlig ett tag och paniken ännu värre... Stackarns mamma, inte kul att se sitt barn få så ont pga hennes misstag.

Jag grät så mycket jag orkade för att spola ur ögat den naturliga vägen och satte sedan ytterligare saltlösning under kvällen för att skölja...

Om det tar ont idag - gissa!
Om det ser hemskt ut - gissa!
Om jag ska till Italien imorgon - gissa!
Men först en sväng via sjukhuset och visa ögat...

Var försiktiga med blekning barn!

No comments: