Friday, March 2, 2012

Tired

Sååå trött. Jag bara jobbar och pluggar och stressar hela tiden. Jag är trött på det!

När det dessutom bara käppar emot gör det inte saken bättre direkt.
Tänk om jag bara kunde få det där jobbet...
Lärarjobbet strular (hög frånvaro utan förklaring, inge klassrum och allmänt oordning), plugget strular (dålig närvaro på seminarier, dåliga instruktioner, ingen är förberedd, ingen fattar och nu ett kravmail från biblioteket att jag måste lämna tillbaka boken för den är bokad) - blir lite svårt att plugga utan bok...

Suck och stön och blä!
Jag vill ju bara att det ska fungera som det ska: att jag ska få ha böckerna och förstå kursen och vara en bra lärare och ha ett klassrum att vara i på skolan när jag undervisar och få mitt drömjobb - är det för mycket begärt?!

Imorgon åker jag långt bort (Vårdö) och hoppas på att få rensa tankarna lite men först sova och jobba kl 7:00-12:00 på bageriet (yey!) mycket parenteser nu... G'natt

No comments: