Thursday, March 29, 2012

Krackelibrankelfnatt

Jag börjar verkligen få i nerverna på den här tentan.
Ni vet när man har typ sladdar eller något trådigt som har trasslat ihop sig massor och så börjar man reda upp det. Först lite försiktigt. Å i början går det ganska bra och när du tror att: det här var väl inga problem så märker du att du har ju råddat till det ännu mer - och nu börjar man tappa tålamodet! Så man börjar slita och riva och kanske till och med försöker göra sönder lite så att det ska gå att reda ut åtminstone några delar som fortfarande är hela... Om inte det går så börjar man gå bärsärk!

Å det är ungefär där någonstans jag är nu - bärsärk.

Nånstans däremellan börjar man dessutom kompromissa med sig själv: ja, men om jag tar 45 poäng är jag ju godkänd så den där frågan spelar kanske inte så stor roll om jag failar, den är ju bara 6 poäng och den där är 6 poäng. Om jag klarar 4 av 6 frågor totalt så borde det gå... men jag kommer ju inte att klara full poäng på 4 st heller... Hm, min lösning är alltså att hejdlöst försöka trycka in nån typ av svar på alla frågor och hoppas på det bästa (OBS! Svaren suger och jag hittar inga referenser, jag har i princip hittat på en hel del).

I'm screwed! Right?
Damn.
Jag vill verkligen inte göra om detta, men det är ju sååå svårt och såååå tråkigt.

No comments: