Friday, February 10, 2012

You're the voice try and understand it

Åh, älskar den låten.
Men nu är det såhär att jag legat däckad två hela dagar i nån slags influensa/förkylning och så bestämmer jag mig att fara på jobb igår (för att inte förlora mer pengar på att vara sjuk) - bad choice! Och jag vet att jag behövde en dag till men det här samhället är ju fuckat. Eller åtminstone förstår alla timanställda vad jag menar... man får betalt för det jobb man utför... tack för den.

Som personalpedagog känns det inte alls okej att jobba fast man inte är frisk...
Skulle jag ha ett heltidsjobb med sjukdagar skulle jag absolut vara hemma tills jag var helt frisk!
Tänk på det!
Ingen blir gladare att man kommer på jobb och är risig eller smittar ner fler!

Men igår så försvann min röst mer och mer och på kvällen var den typ helt borta och nu tar det t.o.m. ont att andas... inte bra.
Men på jobb ska jag och ikväll är det älghippa. Hm... undrar hur det ska gå. Jag får se till att vila stämman ordentligt tills ikväll och dricka mycket varmt typ för just nu har jag bara nån sorts torr hosta men inget ljud.
Nåh, bageriet ska städas och bröd ska levereras och tårtor ska hämtas så det är bara att bita ihop en stund och åka. Sen hem och vila (längtar redan).

No comments: