Friday, December 30, 2011

No regrets


"I livet finns fem saker som du inte får tillbaka: Stenen som du redan kastat, Orden du har sagt, ögonblicken du inte tog vara på, Tiden som redan har passerat och chanserna du inte vågade ta. Livet är kort så omge dig med människor som uppskattar dig och får dig att blomma. Var ärlig och sann, bryt mot de osynliga reglerna, förlåt snabbt, kyss sakta, älska helhjärtat, skratta hysteriskt och ångra INGENTING som fick dig att le!"
Jag tror jag ska ta vara på denna nyfunna visdom och göra det till mitt nyårslöfte eventuellt...

2011 var mitt nyårslöfte att bli starkare både fysiskt och psykiskt och det har jag tusan blivit, och det är jag rätt nöjder med ^^

Det har verkligen varit ett händelserikt år med vänner som plötsligt är gravida och lika plötsligt får barn, andra vänner som frågar om man ska bli gudmor till deras barn, vänner som gifter sig och vänner som förlovar sig. Ja, det mesta har faktiskt varit positiva överraskningar. Sommaren var verkligen helt fantastisk!
Det har varit ett riktigt toppenår ^^ och jag hoppas med alla tummar och tår att 2012 kan bli minst lika bra.

2012 ska jag jobba vidare på det där med styrka och gärna mer på den fysiska än den psykiska biten eftersom den psykiska kräver mentala prövningar och jag tycker det har varit rätt mycket sånt de senaste åren men kommer det så kommer det och då blir man ännu starkare.
Den nya biten handlar om något rätt så vanligt (nej, faktiskt inte beach 2012... bara lite), det handlar om ånger och kanske lite ångest -> mindre sånt helt enkelt.

Lite mer "ångra aldrig det du gjort bara det du inte gjort" typ, ta chanser när dom kommer och våga lita mer på sin egen förmåga. Det får det nog bli.

Men imorgon då ska det firas! ojoj va det ska glittras och smällas och drickas och ätas och dansas ^^ så om vi inte hörs mer det här året:

Gott nytt 2012 ♥

No comments: