Thursday, December 15, 2011

Yes!

Fick mail från min lärare i Uppsala igår att jag blivit godkänd i hemtentan som jag skrev lite halvhjärtat i september, lämnade in i november och har nu väntat på svar på i en månad.

JAAAAAAA! säger jag bara.

Så skönt att slippa komplettera eller skriva om något (jag trodde nästan att jag skulle måsta det).
"Thank God I dodged the bullet!"

Så nu är det bara att sätta igång med nästa.

Sen har jag ju jobbet och jobbet också... men det är mest kul!
Åh va härligt det är att jobba med något man gillar.
Jag hoppas bara att människorna i min arbetsomgivning förstår hur mycket jag trivs så att jag får fortsätta.
Lärarjobbet är verkligen kul även om jag är galet förvånad över att jag gör det + att jag kanske borde bli lite duktigare på att vara sträng men det är svårt...

Imorgon är det bagerijobb för hela slanten och sen nästa vecka är det prov och slutspurt för mina elever (wiiiie MINA elever hör på den :P). Sen blir det JULLOV (eller dvs hemtentaskrivning + lektionsplanering och bagerijobb för min del) och sen skulle jag ju vilja hinna med mellandagsrea där också. Får se hur det går.
Jag gillar att ha mycket på gång, speciellt sånt som ger pengar och/eller glädje - mer sånt!

I helgen redan ska tjejerna ha julbak tillsammans och jag längtar! Det är få saker som är så fint som fina vänner!

1 comment:

Anna said...

Grattis till hemtentan! Det verkar vara våran grej det! ;)