Monday, September 12, 2011

Jahaja, now what?!

Fick besked från arbetsintervjun jag var på idag att jag INTE fått jobbet pga för lite arbetslivserfarenhet...
Men skulle jag ha jobbat direkt efter Lusse, vilket jag gjorde också, så skulle dom säga att jag inte hade någon utbildning antagligen.

Faktum: man kan inte ha arbetserfarenhet i min ålder och ha den examen jag har, det går inte.
Faktum nr 2: man kan inte få arbetserfarenhet om man inte får jobb.

Så ja.
Vad göra nu?
Jo, nu har jag gått loss på ams och sökt typ allt (nästan) jag lämnade bort vård och städ typ så får vi se om jag får napp.
Tråkigt bara att behöva söka nåt som inte alls har med min utbildning att göra... hm hm och dubbel hm.

S har iaf fått nyckeln till sin lägenhet som han ska hyra i andrahand, väldigt centralt och mysigt. Det kommer bli bra iaf. Sen vet ju inte han om han har jobb efter nyår heller men vi tar det hindret när vi kommer dit för jag orkar inte tänka så långt framåt just nu.
Jag säger som J, tänk va livet kan ändra på ett år.

3 comments:

madelene said...

Vad trist att du inte fick jobbet. Men se det då här Eve om du får ett annat jobb, som kanske inte är det du är utbildad till men ändå ett jobb. Pengar är ändå pengar. Du kan ju söka samtidigt som du jobbar. Jag började ju på Kantarellen :)

Hulda said...

Jo, jobb är alltid jobb och just nu är fokus att försöka få tag på ett. Nästan vilket som helst. Jag pluggar ju min master samtidigt just nu men man blir så nere av att bara vara hemma och läsa böcker och inte ha några pengar. Jag är ganska trött på pluggandet.. det ger ju ändå inget tydligen... Jag vill ha ett jobb nu! Ett bra jobb. Nånting! Håll tummarna och ögonen öppna om du råkar höra om nåt :)

madelene said...

Jag vet hur det känns. Och jag ska absolut hålla ögon och öron öppna :)