Saturday, March 21, 2009

Naprapat?


Fick höra i veckan att jag var sned i ryggen eller typ höfterna.
Jag får alltid ont i högra ljumsken när jag går långa sträckor.

Detta har jag grubblat över några dagar nu och idag på IKEA hade dom någge sängspecial - sömndagar och så var det en naprapat där som jag pratade med.

Så nu i veckan ska jag reda ut det här med ryggen.

Tänkte bara kolla om nån har någon erfarenhet av en naprapat eller kiropraktor som kan tipsa vad som är bäst?? Tydligen så smäller det mer hos en kiropraktor men jag har dålig koll.

Erfarenheter och tips mottags alltså med öppna armar.

3 comments:

Anonymous said...

Kollade lite i mon bok. Så här står det där;
Kiropraktik är en manipulationsbehandling, används för behandling av problem i ryggrad och leder.Smärttillstånd i ryggen kan beror på en förskjutning av ryggkotorna.Kotan trycker på en nerv,vilket leder till muskelspänningar.Kiropraktikern knackar knotan på plats och återställer på så sätt dess rörlighet.

Naprapati
Behandling av sjukdomar och skador i rörelseorganen. stretchning,massage,ultraljud etc. är metoder som används.Naprapaten ger ergonomiska råd så att klienten kan undvika att störningen återkommer.

En naprapat tror jag skulle kunna vara en idé..


Systra

Simon P said...

Okej, jag ska ringa imorrn så jag får nån reda i det. Jobbigt att det är så jävla dyrt - kostar liksom 460kr...
men jag vill få det fixat, om det går.

Simon P said...

meh, så va simon inloggad. Det är iaf jag som svara.
/Hulda