Sunday, March 8, 2009

Mata djuren

Jag hittade äpplen långt bak i kylskåpet idag som inte var så fräscha å så tänkte jag en barmhärtig tanke; istället för att slänga dom så går vi å ger dom åt djuren i skogen.

Så ut gick vi, över en åker å in på en isig skogsstig å slirade. Vi gick rätt långt.
Det var kallt å halt och jobbigt och tog säkert 1 timme eller 2 men nu har rådjuren fått mat iaf.
Vi såg t.o.m rådjursbajs å spår så jag vet att dom finns där.

Nu är jag helt slut för sen gick vi å handla mat å sånt också (det blir tortillas ikväll) men det känns ändå ganska bra, så det kan jag tipsa om. Man får både frisk luft, motion och gott samvete ^^

Resten av dagen idag har jag suttit med min uppsats som också slirar ganska duktigt men det känns bra att plita ner nåt iaf.

Det har varit en väldans lugn helg hörrni. Hoppas det händer nåt kul snart.

1 comment:

Anonymous said...

hah, du är knäpp.
Men jag är inte förvånad över din barmhärtiga handling syster. Jag skulle gjort desamma. Eller jag skulle inte gått så långt och länge, men men.. :P

Systra