Thursday, March 29, 2007

You think you know but you have no idea..


En vanlig morgon:
Man stiger upp, äter fukost, klär på sig (eller klär på sig och sen frukost), gör sig klar helt enkelt - alla har ju sina rutiner. Sen far man på jobb och sådär fortsätter det... Fel! Du tror att du vet hur din dag ska se ut men ingen dag är den andra lik om man ser till detaljerna. T.ex. visst jag kör samma väg på jobb varje dag men det är inte alla dagar som solen skiner så vackert som den gjorde idag, det är inte heller alla dagar någon dåre svänger ut mitt framför näsan på mig så jag måste nita.

Alltid gör man något annorlunda. Det är ju det som gör livet spännande. Har man dessutom roligt så är det ännu bättre. Som jag brukar säga;

Varje dag som innehåller ett leende är en dag värd att leva!

Så tänk på det nästa gång du tycker att livet rullar på i samma cirkel.
Sen om man är riktigt uttråkad kan man ju alltid köra en omväg på jobb =P.

No comments: