Wednesday, March 28, 2007

Mmm kaakor!

Visst är det ju gott med kakor. Kakor och bullar är... hur ska man beskriva det.. som en sommardag i skärgården - den känslan fast i munnen. Makes no sense men det är ju såå gott med kakor. Om jag så ska springa runt kvarteret en gång varje dag för att inte bli tjock skulle det vara värt det bara man fick äta kakor.
Men kakorna måste vara tillagade på rätt sätt annars blir det bara en vårdag i skärgården liksom och går det riktigt på skit blir det en höstdag och vem vill äta ruttna löv?
Min mamma är kakornas okrönte drottning. Jag däremot är kaklandets svarta får; jag läser alltid receptet fel, lägger i grejerna i fel ordning eller glömmer bort att kakan är i ugnen. Min bror (han jag nämnde förut) har än en gång lagt till något väldigt skoj på sin kamrat-sida. Jag tycker det beskriver mig och mina bak-kunskaper ganska bra:

EN HELT VANLIG JÃVLA KAKA!
Antal potioner:4
Beräknad tidsåtgång:45 min
Ingredienser:
• Ett ägghelvete
• En dl sur kakao
• Så lite smör som möjligt
• En jävla massa socker
• Ingen jävla mandel iallafall
• 2 dl bakpulver
• 1 pkt fula russin
• 1,5 dl allerginötter
______________________________________
Fyllning:
• 1 dl vaniljsocker
• 1 melon eller något annat
• Mycket sprit
_____________________________________
Häll nästan allt i en bunkjävel och kör med elvisp i en halvtimma. Grädda direkt i skålen, skit i att smöra och bröa, kakhelvetet fastnar ändå. Dunka ur bara fan för att få ut skiten på bordet. Garnera med krossad melon och sprit. Om kakfan inte lossnar, släng ut bunkhelvetet genom fönstret och drick upp spriten!

No comments: