Monday, March 19, 2007

Look at me! Jag bloggar!

Jag har alltid velat ha min egen blogg så att jag kan dela med mig av mina tankar/teorier och samtidigt göra världen lite mer förvirrad.
Jag har t.ex. en eller egentligen flera teorier om universitetsstudier. Vill ni höra? här kommer det iaf.. Bor man på en Ö som man bott på sen innan man ens blev påtänkt så blir man ganska inåtvänd, konservativ och rädd för verkligheten. Jag har undvikt verkligheten så gott jag kunnat men nu börjar han älga ifatt mig. Nu ska man nämligen "studera vidare", vilket innebär bo någon annanstans än hemma! Pröva vingarna. Kanske t.o.m lära sig ta hand om sig själv.. Låter ganska jobbigt tycker jag. Bara för att jag inte kan bestämma vad jag vill bli när jag blir stor så tittar folk på mig som om jag skulle sagt att jag glömt bort vad jag heter. Är det så konstigt att jag inte vet? Jag är väl misslyckad då.. Hursomhelst är det ingen bit av en kaka att söka till en skola - I can teeell ya. En hel vetenskap är vad det är. Jag kan bara säga gratulerar till dom som överlevt processen och kommit in på en skola - men det ska ju vara bara början säger dom.. Det är väl inte så konstigt att man vill stanna hemma i sitt rum med samma möblering som för 15 år sedan och ropa på mamma så fort man är osäker på något.
Men vad har man för val. I dagens läge räcker det inte att min mammas vänninas man är chef någonstans och känner någon som kan fixa jobb utan nu ska man visa upp papper och helst också papper som stärker pappren på att man är kvalificerad. Detta är orsaken till att jag ska plugga vidare.

No comments: