Friday, March 30, 2007

Ö-samhället

.. är ett intressant fenomen.
Igår var jag på 20-årsfest och där var också några eller ganska många människor jag inte riktigt kände. I vardagsrummet var stolar utplacerade runt soffbordet och människor satt i en cirkel - alla såg alla. Låter helt normalt. Det konstiga med detta var att folk pratade endast med människan som satt till höger eller kanske till vänster men ABSOLUT inte med någon annan. Musiken var låg så det berodde inte på volymen utan detta är Åland. Det är ju så mycket trevligare om alla kan säga nåt åt alla utan att vara rädda att bli bitna eller nåt. Orsaken till att man inte vågar prata med en främmande människa på en fest är att vissa människor (i princip alla på den här festen) utstrålar någonting som säger;
1. Jag är en osäker liten jävel, pratar du med mig kanske jag svimmar av den sociala pressen och
2. Jag är så otroligt mycket bättre än alla här inne, VARFÖR skulle jag vilja prata med dig?
Nu kanske det här bara är min uppfattning efter som jag inte är världens säkraste person men hursomhelst lämnade jag den där festen och for till Michael istället - för där var stämningen en helt annan.

1 comment:

Michael said...

status där, väljer att hellre fara till mej ^^