Monday, March 21, 2011

Det där jävla gräset...


"The grass is always greaner on the other side"

Fasen va jag stör mig på den grejen, varför kan man aldrig vara nöjd.
Antingen har man massor att göra och är stressad eller så har man äntligen nått målet och gjort allt man skulle, va händer då när man borde vara superlycklig - jo, man blir uttråkad för att man inte har något att göra... intressant.
Hade diskussionen i helgen med min kära som just börjat jobba och typ saknade studentlivets frihet eftersom han är så trött på kvällarna medan jag sååå gärna skulle ha en stadig inkomst och slippa ångesten.

Jag protesterar mot detta.
Här och nu bestämmer jag att jag aktivt ska motarbeta detta tänkande och börja bli nöjd, NÖJD med tillvaron, NÖJD med mig själv och NÖJD så mycket som möjligt..
Detta går emot den naturliga mänskliga strävan men man kan ju testa.
Who's with me?!

2 comments:

Oliver said...

The grass is always greener on the other side... because it's fertilized with bullshit-Oliver

Evelyn said...

Fy fan va bra!