Sunday, June 28, 2009

Väldigt mycket måndag

Hej.

Klockan är 8:15 och jag sitter på jobb, har öppnat fönstret för att på riktigt få in lite verklighet i mitt huvud. Fåglarna (måsarna) härjar utanför och som jag vill hämta en bössa är det samtidigt inte många som jobbar så nära vattnet att dom hör måsar utanför fönstret varje dag.

Har sovit jättedåligt inatt - frossat som ett djur, det sög.
Men nu gäller det att koncentrera sig på nu, och just nu handlar det om att ta sig igenom den här arbetsdagen och på längre sikt den här arbetsveckan. Detta är min fjärde vecka här, vilket innebär att det nästa vecka är tillåtet att vara sjuk utan att förlora pengar på det.. inte för att jag planerar att va sjuk, bara skönt att veta att det ordnar sig OM man är det.
Varför är inte det idag för? undrar om jag skulle vara här idag om jag hade sjukdagar... mår inte så jätte jippi idag.

Vädret är iaf nästan irriterande perfekt, eller vadå nästan, det ÄR irriterande perfekt och nu spelar dom Bob Marley och Johnny Cash på radion dessutom... vill ligga på en brygga vid vattnet och njuta av att leva, inte sitta på ett kontor och inte vilja alls.

Det är bara väldigt mycket måndag idag och jag vet inte ens om jag vågar titta framåt så jag väljer nog att bara vara här just nu - i min måndag.

Gomorron!

No comments: