Sunday, May 27, 2012

Dagens kloka

Livsregler

1. Om jag lever ska jag leva och inte vara död.
2. Jag måste veta vad jag vill om jag ska kunna bestämma nåt.
3. Det finns inga dumma. Bara såna som gör dumma saker.
4. Vi måste prata med varandra. Annars kanske vi glömmer bort hur man gör.
5. Ät inte gul snö.
6. Jag måste älska det jag vill älska

7. Det jag tänker om mig själv blir sant - i alla fall för mig själv.
8. Kan jag inte skämta är jag kanske död innan torsdagen. Och det är nog inte så kul.
9. Ingen annan behövs för att jag ska kunna känna mina känslor. Alltså: Vem är det som känner? - Jag. - Vem kan göra nåt åt mina känslor? - Jag!
10. Ibland behöver jag stanna upp och fundera på vilken känsla som ligger bakom en viss tanke och vilken tanke som ligger bakom en viss känsla.
11. Det finns inga rätt eller fel, det beror på hur jag ser på saken.
12. Om jag svänger höger i en vänstersväng så får jag se mer av naturen.
13. Man ska ha solkräm i solen.
14. Det är viktigt att smaka på maten och lukta på blommorna och inte lyssna så mycket på allt.
15. Jag ska bara säga sånt som jag verkligen menar - alltså om jag är arg så visar jag att jag är arg och om jag är glad så visar jag att jag är glad. Inte tvärtom.
16. Ingenting som andra gör beror på mig. Det är bara deras eget rätt eller fel.
17. Gör saker så gott du kan.
18.
Om jag inte är duktig på det jag vill vara duktig på så får jag lära mig det.
Saxat från facebook.

No comments: