Tuesday, May 31, 2011

Skinkpaj och kläder

Idag har jag rensat ur min garderob. Det var nämligen ett problem när jag kom hem med mina kläder från Uppsala - garderoben var redan full.. hm.. och jag som trodde att jag hade halva här och halva där men tydligen inte.

Så nu blir det loppisbord på Tjäna så att förhoppningsvis någon annan kan ha nytta av mina gamla kläder eftersom jag inte kan ha dom. Jag vill faktiskt egentligen ha dom kvar men dom får ju bara inte plats och jag måste lära mig att man inte kan spara på allt. Börjar ångra att jag inte lämnade mer kläder där borta... Nä, men det är alltid bra med en rensning nu och då.

Sen orkade jag inte med min garderob längre så jag gick över till min systers lägenhet och vi lagade skink och ostpaj som blev jättegod och uppdaterade varandra om livet ^^

Så här sitter jag nu i ett berg av kläder istället för böcker och kan inte sova, dels för att jag ska börja jobba imorgon och är en aning nervös och dels för att jag är van att sova länge. Men jag är lycklig - riktigt lycklig :)

Jag älskar sommaren!

1 comment:

Sonja said...

Låter ju som en alldeles förträfflig dag!
Det är bra med utrensning, även i garderoberna. För det är samma sak där, liksom i livet i stort, man måste rensa bort någonting gammalt, för att få plats med någonting nytt. :) Och mums med ost- och skinkpaj! :)

Nu har jag landat på ön, kom idag mitt på dagen. Härligt att vara här en sväng igen. Även om det bara är en kortis.
Ser ut att bli helt okej väder framöver, om än lite kyligt. Hur ser dina planer ut?
Skickar ett sms också, det är enklare så. :)

Ha en finfin kväll! kram