Wednesday, April 6, 2011

Norrsken och ljudet av is

Vilken otroligt trevlig kväll jag har haft ikväll.

Först åkte S och jag och tittade på en båt som han funderar på att köpa, hmm säger jag till det.
Sen ut till Godby på tjejfika och det var hur mysigt som helst (Tack för att jag fick komma ^^) men sen på vägen hem började det riktiga äventyret.
Då satt jag och pratade med min zoom-zoom chaufför J om allt möjligt och omöjligt och så bestämde vi att vi skulle åka lite bil. När vi kör ute på Järsöbron så ser vi ett grönt ljus ovanför stan typ.
Först trodde jag att det var stadsljuset som lyste upp himlen men det var ju grönt. Sen stannade vi och gick ut ur bilen. Det var ett grönt skimrande norrsken! Jag har aldrig sett norrsken förut och det var super stjärnklart och isen knakade och knäppte... Väldigt häftig upplevelse!
Och som om inte det var nog såg vi ett mjukt stjärnfall regna ner i himlen och vi önskade :)

Tack så mycket för en underbar kväll! Jag visste inte ens själv hur mycket jag behövde detta.
Natti natt.

2 comments:

Ailimea said...

Och vi ska lätt göra om det! :D kram

Yasmine said...

Hej,
Var med och tävla om en länkning i dagens film :)
Mer info finns på min blogg :)