Saturday, April 30, 2011

Forsränningen

Steg upp kl 6 imorse och drog ner till startområdet.
Jag kan säga att det tog emot att klä på sig en våtdräkt, flytväst och hjälm den tiden på morgonen.
Vi fick vänta 2 h innan det började och det kom bara mer och mer folk..

Eftersom vi hade startnummer 6 startade vi väldigt tidigt och när vi kommer i vattnet känns det ganska stadigt och okej (hade dock inte känt på vattnet innan) och typ det första som händer är att en annan flotte sprättar vatten på oss och det var KALLT!
Jag blev arg och kastade vattenballonger på dom :P

Vid första fallet gick det riktigt bra och vi gled vidare mot det andra.
Vi hade bestämt att hålla till vänster men det visade sig att de hade stängt av den sidan så vi måsta åka åt höger och vi försökte få flotten rak... men... det gick åt helvete!

Jag kände hur flotten börja tippa och tänkte: nej för helvete! och sen var det bara att ta ett djupt andetag och så var jag under ytan i det 4-gradiga vattnet.
Det var inte behagligt kan jag säga. Simon och Fredrik var snabba att få upp mig på den upp-och-ner-vända flotten men jag bara flämtade och skakade. Det var hemskt och jag skulle inte göra om det men jag känner mig rätt tuff som gjorde det iaf.

Sen åkte vi hem och duschade och bytte kläder och sen buss till ekonomikum där vi hängde hela dagen tills vi bestämde att dra till Flogsta och fortsätta. Jag har skrattat och gråtit i mängder idag och nu är jag trött.

Gonatt.

No comments: