Saturday, April 9, 2011

En riktig viking


Min mamma kom hem idag från sin vanliga loppisrunda och hade hittat en vikingaklänning åt mig för en väldigt överkomlig peng, man skulle inte ens få en ärm för det om man skulle köpa tyg själv.

Den såg stor ut på hängaren men när jag tog den på satt den perfekt och eftersom man kommer ha ett bälte knutet runt midjan så vill man ha mycket tyg så att det svänger när man rör sig ^^
Den var perfekt i ärmarna och lagom lång, yey! Den är brun med ett rött förkläde, precis som jag ville ha. Man ser inte så bra på bilden men ni får väl komma och träffa mig på marknaden i sommar.

Nu vill jag ha sommar och vikingamarknad direkt! *Längtar*

Ikväll är det älghippa på Vårdö.
(jag känner att jag blir mer och mer skärgårdsbo hela tiden hehe eller åtminstone i teorin)

No comments: