Saturday, September 4, 2010

Inte riktigt

Igår var det nollning med ålandsföreningen igen!
Vinbrännboll och grillkväll.
Istället för vanlig brännboll så hade vi en tärning som man skulle slå för att få veta vilket "slagträ" man skulle slå med.

1: Slagträ
2: Krycka
3: Åra
4: Mjölkkanna
5: Stövel
6: Fotboll

och det blev hysteriskt roligt! Speciellt när det började bli lite mörkt ute och ingen såg bollen, varken den som slog eller den som skulle fånga. Haha!

Sen blev det lite efterfest och efterefterfest igen.. varför blir det dubbelt? Kanske för att det är ålänningar vi har att göras med.

Idag är det lördag och jag har typ ont överallt känns det som.
Inget ansträngande idag (fysiskt alltså), plugg är också väldigt ansträngande på sitt sätt.

Jag har haft två dagar av ångest över examensarbetet men jag har bestämt mig för att sluta med det nu så håll tummarna för att det håller i sig.
Nu ska jag bara införskaffa en ny kalender och en ny dator så är jag nog all set and ready to go (och 7000kr fattigare).

No comments: