Wednesday, June 30, 2010

Dagens 'word'

"jag tycker det är helt galet att spendera stora pengar på massa splitternya grejjer direkt (som sedan ska underhållas, när man slösat bort alla pengar..). Jag skulle bara vilja kunna leva ett vardagligt liv, utan att fundera på hur många mjölk man har råd att köpa, eller dyl. Kunna gå ut och äta någon gång i månaden, om så fast bara en gång, utan att ha svidande ångest för att man kunnat sätta dom pengarna på något annat, något "vettigt". Jag vill kunna tanka bilen och köra dit jag behöver, utan att fundera, jag vill ha kläder som inte är söndertvättade, som passar. Jag vill ha en telefon som fungerar, och kunna prata en timme med en vän utan att behöva avbryta för att tanken på kommande telefonräkning tar över. Jag vill ha vardagslyx!! Inte en pool på bakgården, eller ett eget privatplan, inte äta på restaurang 7 dagar i veckan eller ha privatkock."
[Mille]

No comments: