Friday, September 25, 2009

väldigt mycket Fredag

Känner mig som en urvriden trasa idag både kroppligt och mentalt..

Fia sa åt min igår: du är ju som super-women när vi pratade om att jag skrivit klart tentan och ligger före i ekonomin - men man kan inte ligga före hela tiden.. till slut kommer det ikapp en, på samma sätt som när man skjuter saker framför sig.

Jag glömmer alltid bort det där. Man kan liksom aldrig ta vara på att ligga före när man hela tiden måste börja med nästa grej för att fortfarande ligga före - det funkar inte i längden.

Om man ska vara lite poetisk: livet är det som händer medan man planerar inför nästa steg.

Dags att hitta tillbaka och klättra upp ur ångestgropen och börja på nytt.

Jag kommer fortfarande att försöka ligga före men samtidigt komma ihåg att planera in tid för glass och film nån gång nu och då också ^^
med början idag.

1 comment:

madelene said...

Vad gör du imorgon då? Lust att hänga med till stan och kika på modeshow i st per gallerian kanske? :)