Thursday, August 7, 2008

Torsdagskul

FRÅN www.tjuvlyssnat.se

På perrongen, tåg mot Alvesta.

En man ~40 med svart kostym och slips står och väntar på tåget. En alkis observerar honom.
Alkisen: Jaha så du jobbar med nåt viktigt, du!
Mannen ignorerar alkisen.
Alkisen: Öh? DU! Vad jobbaru med? Nåt viktigt kan jag tänka mig. Du ser viktig ut. Mycket viktigare än mig.
Mannen fortsätter ignorera alkisen.
Alkisen: Skaru på nåt viktigt möte nu eller? Va? Vara viktig på ett möte med andra viktiga snubbar i kostym, va?
Mannen: Jag ska på begravning.
Alkisen: Jaha, men du som är så jävla viktig har väl råd att köra bil till den där VIKTIGA begravningen, va?
Mannen: Jag är vaktmästare...
Alkisen: Åfan.. Vill du ha en öl? Du får en öl av mig. Klart du ska ha en öl.
Mannen (eftertänksamt): Ja, det vill jag faktiskt jävligt gärna ha.

Cred: Jebus

No comments: