Thursday, June 28, 2007

Tjuvlyssning

Tänk va kul det kan vara att tjuvlyssna ibland. Man kan dessutom lära sig saker om man tjuvlyssnar.
Men oftast är det bara roligt.
Ex:
T-banevagn, grön linje mot Hagsätra

Två fjortistjejer sitter mitt emot varandra. Det börjar lukta bränt i vagnen.
Fjortis 1: Det luktar bränt.
Fjortis 2: Mm… Du har väl tänkt.
Fjortis 1: Va?
Fjortis 2: Du har väl tänkt.
Fjortis 1: Vadå du har väl tänkt?
Fjortis 2: Det luktar ju bränt… för att du har tänkt.
Fjortis 1: Asså… Jag fattar inte.

eller från Xit:
Diskussion på kontor. Onsdag 10:15

Person A: Nä, om man skulle gå ut å snurra skivan då?
Person B: Ska du ut? Ids du snurra på min skiva också?
Person A: Självklart!
Person C: Vem går? Jag måste också få snurrat.
Person A: Jag går. Släng hit nyckeln, är det blå Opel du har va?
Person C: Japp
Person B: Jo nog har dom verkligen löst parkeringsproblemen här i stan...

1 comment:

Michael said...

haha dendär med p-skivan läste jag på xit förut och den är faktiskt klockren :)