Monday, June 18, 2007

No need

Idag slog det mig hur mycket saker jag skulle vilja ha som jag inte har.. och varför har jag det inte? jo, eftersom jag varje gång tanken dykt upp sagt åt mig själv - inte behöver du det där.
Några exempel:
Cykel - äh, jag kan gå eller köra bil.
Ipod/Mp3 - äh, min gamla mp3 funkar ju även om höger lur är slut och musiken går inte att byta ut.
Digitalkamera - äh, när jag köper ny telefon har ju den en bra kamera.
Ny telefon - äh, min gamla funkar ju fortfarande (bortsett från väckarklockan och diverse andra funktioner men jag har en väckarklocka så det är lugnt)...... och sådär fortsätter det.
Jag har svårt att unna mig det jag vill ha och dessutom det jag faktiskt behöver... men behöver jag det verkligen? det är den stora frågan.

1 comment:

Simon P said...

När man känner sig ständigt begränsad av att man inte har något, då skall man skaffa sig det. Enkelt å bra.