Friday, September 7, 2012

Forskningsetik

Sitter på föreläsning i Uppsala... igen... och lyssnar såklart inte... igen.

Jag är jättetrött på att plugga och detta ämne är såååååååå tråkigt.
Jä*la metodkurser!
Känns duktigt uttjatat.

Jadu, hur ska man motivera sig att skriva två hemtentor till + seminarieuppgifter + ett till examensarbete!!

Jag vill ju ha den där examen men...

Hon som håller i den här kursen är helskum. Hon pratar väldigt försiktigt och låter nästan som när man läser en barnbok och ser ut som någon ut madicken eller nåt. Supersvårt att åldersbestämma henne.

Jag kan bara inte släppa känslan av att vi har gått igenom det här förut och man blir ju att undra vad tanken är att vi ska göra med teorierna nu. Ska vi få fördjupad kunskap om dom eller va?
I don't need it. Jag har helt tillräcklig kunskap i ämnen som metodik för vetenskapliga arbeten och vetenskapsfilosofi tycker jag.

No comments: