Tuesday, April 10, 2012

Tisdag! - Känns som måndag


Japp, då var påsken över. Å tur är väl det kanske så mycket fest som det blev :P men kul var det! Det fick mig att längta ännu mer efter sommaren och sena partynätter tills solen går upp och grillfest och filosofiska samtal med brunbrända kinder och härliga människor och glass... mmm sommar ^^
Men innan dess så finns det ju lite annat att göra.
Söka jobb till exempel... Jobbar min sista dag som lärare på måndag och det känns lite vemodigt i hjärtat och väldigt vemodigt på kontot... Har ju som tur är Choklad ett tag till iaf och sen i juni börjar sommarjobbet. Men jag kommer nog bli tokig om jag inte är sysselsatt på dagarna och inte tjänar några pengar... Nåja, jag har ju några dagar kvar iaf och jobbsökandet pågår för fullt inför hösten. Vill ha ett heltidsjobb nu nu nu. Har ju lägenhet på gång och allt.

Bara tentan är godkänd så blir det ju bra på ett område iaf. Snälla va godkänd! Vill verkligen inte göra om den... den va skitsvår (därav risken för icke godkänd).

No comments: