Friday, April 20, 2012

Hej fredag

Vilken galen vecka det har varit, vilket även kan förklara min frånvaro från bloggen.
I måndags hade jag min sista dag som schemalagd lärare, men det finns fortfarande en del betyg som ska sättas och papper som ska lämnas in. Sen trodde jag att jag skulle bli ganska "sysslolös" med bara ett jobb och mina studier men inte riktigt - i tisdags blev jag nämligen inringd till jobbet (bagerijobbet) då en tjej var sjuk. Under dagen kom tjejen in och berättar att hon är sjukskriven en måndag fr.o.m. nu. Vilket då innebär att jag tillsvidare jobbar heltid på bageriet.
Så kan det gå.

I torsdags lämnade jag dessutom in en arbetsansökan till ett jobb som börjar i höst, så vi får väl se hur det går. 

Jag har diskuterat framtid med pappa och syster under veckan och oavsett övre eller nedre våning så ser det ut som att det blir flytt till en nyrenoverad lägenhet i höst ^^ wiiii!
Kanske jag snart kan få min lägenhet och mitt jobb som jag drömmer om... Man kan iaf säga att jag jobbar på det.

I sommar blir det jobb på MCA (mitt förra sommarjobb) och jag kommer jobba 10-16 på dagarna (helt okej =P) så jo, det är fortfarande väldigt trassligt men det är mitt trassel. Och så länge jag  har nån typ av jobb så är det bra iaf för pengar måste man ha. Speciellt om man ska börja betala värsta hyran sen.

Just nu vill jag bara att det ska bli vår på riktigt! Inge mer snö, mer plussgrader så att det kan bli sommar sen *längtar*

Nä, nu borde jag ta tag i mina studier som har legat och dammat i en vecka medan jag har handlett examensarbeten och what not... men jag vill egentligen bara krypa upp i soffan med en gosig film och något mumsigt. Om jag har tur kanske jag hinner göra båda.

1 comment:

Anonymous said...

Hoppas att du får ordning på dom på choklad! jag hade totalt 2 bitar kyckling i min sallad häromdagen.. 2 bitar som va mindre än fetaosten.. fyyyy... // mjukis